2016-07-05

Projekt budowy DDR na ulicy Monte Cassino (Zawodzie)


Konsultowaliśmy niedawno projekt budowy DDR na Monte Cassino (od ulicy Leopolda do Bulwarów Rawy). Oto projekt miasta i nasze uwagi.






Projekt od strony ulicy Leopolda:

I dalej w kierunku Bulwarów:




Okolice skrzyżowania z ulicą Burowiecką


Zjazd na Bulwary Rawy:



Nasze uwagi:


Mamy wrażenie, że ulica Monte Cassino padła ofiarą bojaźni urzędniczej, którzy nie rozumiejąc jak działa tkanka miejska i jakie powinno mieć priorytety nowoczesne, przyjazne mieszkańcom miasto, znów spychają rowerzystów i pieszych na margines.
Zamiast ograniczać ilość miejsca dla samochodów na korzyść pieszych i rowerzystów, komunikacji zbiorowej, robi się wszystko, żeby tylko nie stała się krzywda kierowcom. Nie mówimy tu o dyskryminowaniu samochodów, ale o działaniach zachęcających do innych form transportu. Tym bardziej, że ulica ta jest już za centrum przesiadkowym Zawodzie (patrząc ku centrum) i należy minimalizować ruch na takiej ulicy.
Pragniemy zauważyć, że na Monte Cassino na odcinku od DK79 do 1 Maja i tak już jeździ się tylko jednym pasem. Nic jednak nie stoi na przeszkodzie, żeby zrobić tak na całej długości i stworzyć pas dla rowerów po obu stronach. Oczywiście, żeby kierowcom nie przyszło do głowy tam parkować stosujemy separatory U-25.
Stan obecny

            Nasza propozycja:

Jeśli już wybralibyśmy zło konieczne jakim jest DDR-ka, to:
  1. Nie zaczynajmy obszaru opracowania 10 metrów od skrzyżowania. Jeśli już coś robimy to róbmy to od jezdni do jezdni, a nie w środku niczego. Dlatego od strony Leopolda wskazanie początku opracowania w „centrum niczego” jest nie do zaakceptowania.
  2. Unikajmy skrętów pod kątem prostym, zgodnie z przyjętymi standardami 


3. Usuńmy niepotrzebnych krawężników z drogi dla rowerów (tworzenie drogi dla rowerów tzw. bezszwowej)

Przekrój w osi A i B (na zielono na projekcie)

4. 2 metry to nie za mało na drogę dla rowerów dwukierunkową i ruch pieszy
Szkoda, że projektanci kończą chodnik w miejscu przypadkowym - piesi w tym momencie będą chodzić po DDR-ce, co nie jest zabronione, ale na pewno będzie zwiększało ryzyko kolizji z rowerzystą.


5. Za dużo przycisków, świateł i kombinacji

6 Znów pojawiają się krawężniki zerowe, które bardzo szybko wystają na kilka centymetrów ponad poziom asfaltu.


 7. Dla zniechęcenia pieszych do korzystania z DDR zachęcamy zastosowanie różnicy poziomów między chodnikiem i drogą dla rowerów (bezwzględnie na wysokości zatoki; na reszcie zalecane)

 Tak się na przykład robi to z dobrym skutkiem w Krakowie.




8. Zakończenie drogi rowerowej na Bulwarach Rawy bez dopuszczenia ruchu rowerowego na samych Bulwarach mija się z celem. Podobnie brak możliwości kontynuowania jazdy ku ulicy 1 Maja. Zalecane znaki C-16 + T-22 (chodnik z dopuszczeniem ruchu rowerów).




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz