2014-03-11

Konsultacje: Jaka infrastruktura rowerowa potrzebna jest na ul. Sokolskiej?

Gdzie jest miejsce dla rowerzystów?
Katowicki magistrat przekazał nam wstępny projekt przebudowy ul. Sokolskiej w Katowicach. Mieszkańcy już od dłuższego czasu prosili urzędników o uwzględnienie infrastruktury rowerowej w ciągu tej drogi. Ich wnioski zostały zawarte w przedstawianym projekcie.

Opis zmian 
Propozycja obejmuje poprowadzenie drogi rowerowej w obu kierunkach po wydzielonym fragmencie chodnika o nawierzchni asfaltowej. Całość trasy prowadzona byłaby po zachodniej części ulicy.

Termin zgłaszania uwag
Prosimy o uwagi do 21 marca 2014 r. Przekażemy je wtedy do katowickiego magistratu na spotkaniu zespołu ds. polityki rowerowej. Uwagi ogólne prosimy kierować na adres konsultacje@rowerowe.katowice.pl a szczegółowe prosimy nanosić w formie komentarzy na poniższą mapę.

Instrukcja dodawania komentarzy Dodanie komentarza odbywa się poprzez otworzenie danego projektu przebudowy drogi z poniższej mapy i następnie kliknięcie ikonki "Wstaw komentarz" (skrót klawiaturowy: Ctr+Alt+M) i zaznaczenie obszaru, którego dotyczy komentarz.

Mapa poglądowa
Jeśli chcesz zobaczyć projekt przebudowy danego odcinka drogi kliknij na dany obszar i następnie wybierz "Przejdź do projektu zmian i dodaj w komentarzach swoje uwagi".
 

5 komentarzy:

  1. Mateusz

    Niepodoba mi sie to:Mnie tam sie jedzi dobrze droga i napewno tym czyms nie bede jedzil.Tym bardziej ze na to cos nie bedzie szlo legalnie wjechac.Lepsze bylyby pasy rowerowe kosztem pasow na drodze .plus umozliwienie skretu na dwa na CPR w strone SCC od Placu Wolnosci zeby nieskakac przez 2 pasy na lew

    OdpowiedzUsuń
  2. Absolutnie nie dla drogi rowerowej zlokalizowanej na chodniku na tym odcinku.
    Będzie to kolejne miejsce w Katowicach gdzie rowery są zwyczajnie spychane na chodnik jak to ma miejsce np. na oś Radockiego, ul Kochanowskiego, Drozdów, Pocztowej itd. itd.
    Odcinek ten jest krótki ma ok. 500m i wyznaczenie tu drogi rowerowej wniesie jedynie zamieszanie w ruchu rowerowym i pieszym. Przejazd rowerem na tym odcinku w obecnej sytuacji nie niesie za sobą żadnych niedogodności dla osoby poruszającej się rowerem.
    Budowa tu drogi rowerowej, dodatkowo na tak krótkim odcinku to niepotrzebnie wydane pieniądze które można przeznaczyć w innym miejscu w mieście. Uzyska się jedynie taki sam efekt „drogi rowerowej” jak to ma miejsce obok kina Rialto czy ul Kochanowskiej po której nikt nie jeździ.

    Chodnik na długości ulic od wysokości ul Piotra Skargi do Pl.Wolności jest przede wszystkim wąski, jest za wąski w wielu miejscach, aby dokładać do niego jeszcze drogę rowerową.
    Ewentualne poszerzenie chodnika wiązać się będzie z zajęciem części ulicy. W tym wypadku dużo lepszym rozwiązaniem a zarazem dużo tańszym w budowie jest wyznaczenie pasu drogi rowerowej w pasie ulicy po obu jej stronach. Rozwiązanie poprzez wytyczenie drogi rowerowej w pasie ulicy jest jedynym logicznym rozwiązaniem do przyjęcia na tym odcinku ul Sokolskiej.
    Wyznaczenie drogi rowerowej jedynie na po zachodniej stronie bardzo utrudni ruch w kierunku północnym ul Sokolską ze skrętem w ul. Chopina.

    Ilu mieszkańców zgłaszało propozycje budowy drogi rowerowej na tym odcinku? Proszę o podanie liczby osób.

    Takie przedsięwzięcia tylko irytują kierowców i rowerzystów i nikomu z nich nie przynoszą pożądanego efektu.
    Naprawdę dużo lepiej w miejscu planowanej drogi rowerowej nasadzić drzewa jak to ma miejsce w odcinku ul Sokolskiej na Koszutce a ruch rowerowy pozostawić bez zmian bo nikomu to w obecnej sytuacji nie przeszkadza.

    Grzegorz

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgadzam się z przedmówcami, Droga Rowerowa powinna być wydzielona z jezdni (jak to ma miejsce na króciutkim fragmencie ul. Jagiellońskiej). W przeciwnym razie, nie dość, że problematycznym staje się wjechanie na DR, to jeszcze nie wszyscy piesi cokolwiek robią sobie z podziału pobocza na trotuar i Drogę Rowerową.

    Kuba

    OdpowiedzUsuń
  4. Tylko wydzielenie drogi rowerowej z części ulicy, do czego wystarczy tylko farba, i likwidacja miejsc parkingowych wzdłuż ulicy na wysokości od Mickiewicza do Placu Wolności. Tylko takie rozwiązanie będzie miało sens dla rowerzystów. Jazda po chodniku to kompletne nieporozumienie.

    OdpowiedzUsuń
  5. Podpisuję się pod powyższymi wypowiedziami. Jeśli ścieżka rowerowa ma wyglądać jak wzdłuż ul. Jagielońskiej albo obok Rialto to wolę jeździć jezdnią, bo to bezpieczniejsze i dla mnie i dla pieszych. Zaliczam średnio jedno potrącenie pieszego na tydzień, bo nie mam zamiaru jeździć powoli tylko dlatego że ścieżka jest źle zaprojektowana że piesi włażą. Naprawdę wolałbym jechać jezdnią, ale gdy jest ścieżka to prawo zabrania.

    OdpowiedzUsuń