2013-03-29

Infrastruktura: 90 sekund na jedynce

Co tydzień nowa trasa rowerowa na naszym portalu
Rowerowe Katowice rozpoczynają publikację cyklu filmów wideo, prezentujących dziesięć katowickich tras rowerowych (zobacz mapę z ich przebiegiem). Nagrania powstały na podstawie zdjęć wykonanych w drugiej połowie 2012 r. przy okazji inwentaryzacji infrastruktury rowerowej tras (zobacz cały dokument).

Stworzone filmy pozwalają zobaczyć w kilkadziesiąt sekund, jak wygląda przebieg danej trasy i jak wiele jest na niej odcinków po drogach i ścieżkach rowerowych, a ile biegnących przez lasy i pola. Teraz każdy może zobaczyć, że 111 km tras rowerowych na terenie miasta to w dużej części drogi leśne lub zwykłe ulice.

Dołączy do akcji!
Zapraszamy do komentowania, jeśli na filmach znajdziecie jakieś niezwykłe miejsca lub samych siebie. Na stronie rowery.eco21.pl można zaznaczać na mapie miejsca, które uznajecie za wyjątkowe niebezpieczne dla rowerzystów lub sugerować kierunki rozbudowy dróg rowerowych w Katowicach





Trasa rowerowa nr 1 w Katowicach

2 komentarze:

  1. Witam!

    Przeglądam tą dokumentację i w sumie jestem zawiedziony. Co nagle, to po diable. Są elementy rozwiązane znakomicie, ale są też nadal w dużej ilości przeszkody, które wielu rowerzystów zniechęcą do korzystania z tych tras lub wręcz uniemożliwią korzystanie z nich.
    Jest też dużo miejs, gdzie projektant po prostu spaprał swoją robotę. Odnoszę wrażenie, żę żaden fachowiec u tego projektanta nie pracuje, ani też nie odbierał dokumentacji od strony Urzędu Miasta.
    Na początek umieściłem na stronie http://www.slideshare.net/proso2/audyt-katowiceog rozważania na tematy ogólne tej dokumentacji. Podstawowym błędem jest to, że Urzą chciał zrobić za wiele, za szybko i za tanio, więc wyszło jak zwykle po polsku, czyli bylejak. Ponieważ wzór tablicy jest konieczny, aby czytać mój komentarz, wyodrębniłem go z tego wielkiego pliku i umieściłem pod adresem http://www.slideshare.net/proso2/rower-katproj-wztabl

    Pozdrowienia
    Piotr Rościszewski

    OdpowiedzUsuń
  2. Z dokumentacji dotyczącej poszczególnych tras rowerowych przejrzałem dokładnie materiały dotyczące trasy nr 1. Dużo byle jakiej roboty, z naciskiem na "dużo". Z wyjątkiem kosmetycznych poprawek przebiegu i niewielkich korekt organizacji ruchu drogowego projekt przyklepuje wszystkie większe knoty, jakie na tej trasie występują, a w przypadku Doliny Trzch Stawów nawet psuje możliwość korzystania ze skrótu, którym jeździła większość rowerzystów.
    Jedno jest pewne: na trasie będzie ogromna ilosć znaków typu R-1, w przeważającej mierze zaprojektowana prawidłowo lub przynajmniej wystarczająco.
    Audyt tej trasy znajduje się pod adresem http://www.slideshare.net/proso2/audyt-katowice001a
    Na innych trasach jest podobnie. Bardzo dobre pomysły sąsiadują z zupełnymi knotami. Trudno wymieniać za darmo wszystko, za co cały sztab ludzi w urzędzie i biurze projektowym bierze sporą kasę.

    OdpowiedzUsuń